26 april 2012

Een goed boek kan niet meer zonder boektrailer. Ga jij de uitdaging aan?

Het maken van een boektrailer is tegenwoordig bijna een noodzaak geworden voor de marketing van een boek. Nu is het maken van een boektrailer voor een roman heel wat makkelijker dan voor een non-fictie boek. Bij een roman is er immers al een heel manuscript waarin de setting van het verhaal en het verhaal zelf al meer dan voldoende aangrijpingspunten heeft om een script te maken voor een boektrailer.
Maar wat doe je bij het maken van een boektrailer voor een non-fictie boek? 
Voor de promotie van mijn manuscript op TenPages.com heb ik diverse filmpjes gemaakt en die op Youtube gezet. Nu zijn dat niet veel meer dan Keynote presentaties die omgezet zijn naar een filmpje, maar ze werden redelijk goed ontvangen en bekeken. Google bij video’s maar eens op TenPages.com en je zult naast mijn eigen filmpjes ook een aantal zeer geslaagde filmpjes vinden van mijn collega’s op TenPages.com.
Onlangs met een nieuw programma aan de slag gegaan om nog betere filmpjes te kunnen maken en het eerste resultaat kun je hieronder zien. 




Er komt nog een langere versie met meer informatie over het boek.


Ik ben er echter van overtuigd dat er mensen zijn die nog veel betere ideeën hebben voor een boektrailer dan ik. Daarom start ik vandaag een competitie waarin ik je uitdaag om een boektrailer te maken voor Uitgever Gezocht 3.0. Plaats die op Youtube en laat het mij in de reacties onder dit bericht weten. 


De maker van het beste filmpje geplaatst voor eind Mei 2012, krijgt van mij uiteraard een gesigneerd exemplaar van Uitgever Gezocht 3.0. 


Bovendien ontvangt de winnaar voor zijn of haar volgende project een paar uur de gelegenheid om gebruik te maken van mijn twintig jaar sales en marketing ervaring. Bij die afspraak mag je vragen wat je wilt en dat hoeft niet persé over TenPages.com te gaan.
Om mee te doen is het enige wat ik van je vraag om naast een mooi filmpje, in de titel van je filmpje op Youtube Uitgever Gezocht 3.0 & TenPages.com te vermelden. Dat is alles
Ik kijk uit naar jullie inzendingen!

Geen opmerkingen: