5 februari 2012

Een bijzonder paar op Valentijnsdag.

De twee eerste manuscripten die alle aandelen wisten te verkopen op TenPages.com, vormen samen een bijzonder paar. 
Schrijver Knof plaatste zijn Manuscript “De beste pappa van de hele wereld” bij de lancering van TenPages.com op de website. 
Zijn humoristische bundeling van anekdotes, korte verhalen, oneliners en overpeinzingen over de meest briljante momenten van de schrijver als verwekker en opvoeder van drie fantastische kinderen, had binnen 5 dagen na het plaatsen alle aandelen verkocht. Het werd het eerste manuscript dat via TenPages.com alle aandelen wist te verkopen en daarmee een uitgeverscontract wist te verdienen.
De titel van het uiteindelijke boek zoals het in de winkel terecht is gekomen is "Saladedagen".
Lezeres DaLuna schreef een review op Bol.com over Saladedagen.
“Lennart is een sullige en daarom zo herkenbare jongen, die het eigenlijk doodeng vindt om vader te worden. Zijn vrouw verandert langzaam in een huilende tijdbom met lekkende tepels en zijn baas is wel erg veeleisend. Dit zorgt non-stop voor hilarische situaties. Ik heb vooral heel hard moeten lachen om de term ‘mannenbah’...
Toch is Saladedagen vooral heel ‘echt’. Het is een boek over de liefde en het stichten van een gezinnetje, maar ook over het opbouwen van een carrière en het leven met je (schoon)familie. Leuk voor iedereen!”
Het tweede manuscript dat alle aandelen wist te verkopen op TenPages.com, is het boek “Ik date maar wat” van schrijfster Suzanne Buijs
Omdat het boek van Knof nog vrijwel in zijn geheel moest worden geschreven en het manuscript van Suzanne Buis vrijwel helemaal af was, werd “Ik date maar wat” het eerste ter wereld dat is uitgegeven doormiddel van crowdfunding via aandeelhouders. 
Deze 200 pagina's tellende roman staat vol met herkenbare verhalen over mislukte dates en romantische overpeinzingen, gegarandeerd enkele uren hardop lachen.
SaskiavV schreef in haar review op Bol.com over Ik date maar wat:
“Ik had het boek in handen en na 1 hoofdstuk kon ik niet meer stoppen. Bofte ik even dat ik de zondag de hele dag verder kon lezen. Heerlijk uitslapen met het boek in bed, later met boek in de zon in de hangmat en het laatste stukje 's avonds in bad.
Ben jij ook aan het daten? Dan moet je eigenlijk echt dit boekje lezen. Ik herkende mezelf volledig en ik heb er nog een paar leuke tips aan overgehouden!”
Mocht jij dus nog een leuk boekencadeau zoeken voor valentijnsdag, of welke feestelijke gelegenheid dan ook, dan zijn zowel “Saladedagen” van knof, als “Ik date maar wat” van Suzanne Buis, absolute aanraders.

Geen opmerkingen: